CODE DESIGN

COŚ WIĘCEJ NIŻ STRONY WWW

Reklamowa Funkcja Strony Internetowej

Kilka postaci chibi przedstawiające reklamy.

Reklama jest szerokim pojęciem, obejmującym promocję produktów, usług, wydarzeń, a także ideologii czy wartości. Strony internetowe służą do przedstawiania tego, co dana organizacja chce zareklamować jako trzon swojej działalności, aby przyciągnąć uwagę i zainteresowanie użytkowników. Reklama to nie tylko baner na ulicy, pół godzinne przerwy między filmami, podczas których zdążymy zjeść kolacje lub wyskoczyć do sklepu po zapasy, reklama to nie tylko wyskakujące okienka na strona internetowych. Reklama to mówienie językiem korzyści by przedstawić zalety, wartości danej rzeczy lub w celu przekonania nas do produktu, usługi lub właśnie jakiegoś życiowego podejścia.

Przykładem stron wykorzystujących Funkcję Reklamową może być strona internetowa Greenpeace: Strona organizacji non-profit promująca kampanie na rzecz ochrony środowiska, zachęcająca do wsparcia finansowego i uczestnictwa w akcjach. Jak można zauważyć, nie jest to strona internetowa sklepu internetowego lub firmy świadczącej usługi budowlane, jednak pełni funkcje reklamową. Organizacja ta chce zareklamować określony styl życia, który jest jak najmniej szkodliwy dla naturalnego środowiska.

Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa pełniła funkcję reklamową, oto kilka kluczowych aspektów, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas jej projektowania:

Profesjonalny Wygląd

Strona powinna wyglądać nowocześnie i profesjonalnie, co buduje zaufanie wśród odwiedzających. Strona która lata temu była atrakcyjna, obecnie może być atrakcyjna jedynie dla jej twórców. Gusta, preferencje i technologia ulega ciągłym zmianom, użytkownicy często przyzwyczajają się do trendów jak również specyficznych sposobów obsługi stron internetowych.

Aktualizacje i Kopie Zapasowe

Regularnie aktualizuj systemy i twórz kopie zapasowe, aby chronić stronę przed zagrożeniami.

Przejrzysta Struktura

Ułatw użytkownikom znalezienie informacji dzięki logicznie zorganizowanemu menu. Im łatwiej użytkownikowi nawigować po stronie internetowej, tym łatwiej jest mu konsumować przekazywane treści. Im łatwiej przyswaja treści na stronie, tym chętniej na niej zostaje, co zwiększa szanse na przekonanie go do oferty.

Prosty Formularz Kontaktowy

Ułatw użytkownikom kontakt z Tobą dzięki prostemu i intuicyjnemu formularzowi kontaktowemu. Jest to kolejny punkt styku Twojej firmy z klientem.

Regularne Aktualizacje

Regularnie dodawaj nowe treści, aby strona była żywa i aktualna.

Wartościowe Treści

Publikuj treści, które są wartościowe i interesujące dla Twojej grupy docelowej. Mogą to być artykuły, blogi, filmy czy infografiki. Coś co przykuwa uwagę, jest merytoryczne i estetyczne.

Łatwy Dostęp do Kluczowych Informacji

Ważne treści, takie jak informacje o produktach, usługach i promocjach, powinny być łatwo dostępne. Najważniejsze informacje powinny grać pierwsze skrzypce przy projektowaniu strony.

Słowa Kluczowe

Zoptymalizuj treści pod kątem odpowiednich słów kluczowych, aby strona była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. W końcu ruch na stronie może sprowadzać nie tylko poprzez płatne reklamy. Pozycjonując się na wybrane frazy, można osiągnąć pożądany ruch na stronie.

Certyfikat SSL

Upewnij się, że strona korzysta z certyfikatu SSL, co zwiększa zaufanie użytkowników i poprawia pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Brak certyfikatu SSL może mieć negatywny wpływ na indeksowanie strony przez google jak również niektóre przeglądarki internetowe mogą blokować jej wyświetlanie.

Optymalizacja Grafiki oraz Kodu

Upewnij się, że wszystkie obrazy są zoptymalizowane pod kątem szybkiego ładowania, jak również minimalizuj zbędny kod na stronie. Nic tak nie denerwuje użytkowników jak strona internetowa która ładuje się zbyt długo. 4 sekundy – tyle czasu użytkownicy średnio spędzają na stronie internetowej skanując jej treść i podejmując decyzje o tym czy na niej zostaną. Jak myślisz, co się stanie jak przez 3,9 sekundy strona będzie się dalej ładowała? 

Aktywne Profile

Prowadź aktywne profile w mediach społecznościowych, które będą wspierać i promować treści z Twojej strony. Nie jest to może bezpośrednio związane z budowaniem strony internetowej lecz ma dla niej niebagatelne znaczenie. Warto rozważyć każde źródło pozyskania ruchu na stronę.

Lokalizacja CTA oraz Konkretne CTA:

Używaj wyraźnych i zachęcających przycisków CTA (Call To Action – wezwanie do działania), które kierują użytkowników do kluczowych działań, takich jak zakup, zapisanie się na newsletter czy kontakt. Umieszczaj CTA w widocznych miejscach, na przykład na górze strony, w środku treści i na końcu artykułów. Pomoże to w nawigowaniu na stronie internetowej.

Responsywność

Upewnij się, że strona działa dobrze na wszystkich urządzeniach, w tym na smartfonach i tabletach. Obecnie każdy z nas nosi przy sobie telefon komórkowy, który służy nie tylko do utrzymywania kontaktów interpersonalnych lecz również stanowi źródło rozrywki, pozyskania informacji lub jest narzędziem do robienia zakupów. Na większość stron internetowych obecnie użytkownicy wchodzą poprzez telefon. Są branże w których blisko 9 na 10 klientów wchodzi z urządzeń mobilnych. Responsywność to „must have” dzisiejszych czasów. Jest to absolutne minimum jakie musi być spełnione.

Narzędzia Analityczne

Przy pomocy narzędzi analitycznych można zbierać informacje o naturalnym (organicznym) ruchu na swojej stornie internetowej, tym samym posiadając wiedze o „typie” osób które odwiedzają firmową stronę internetową można skorzystać z płatnych reklam umożliwiających precyzyjne targetowanie grup docelowych. Narzędzia takie jak Google Ads i Facebook Ads pozwalają na tworzenie kampanii reklamowych skierowanych do konkretnych demografii, zainteresowań i zachowań użytkowników. Dzięki temu strona firmy może pozyskać kolejnych użytkowników.

Jednym z najważniejszych aspektów funkcji reklamowej strony internetowej jest jej ciągła dostępność. Strona internetowa to taki wirtualny billboard, który jest dostępny 24/7 i pozwala firmom docierać do globalnej publiczności, przekraczając bariery geograficzne. Dzięki technikom SEO (Search Engine Optimization), strona może pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, przyciągając więcej potencjalnych klientów w sposób ciągły, niezależnie od godzin pracy Twojej firmy.

Scroll to Top